زمستان 1385 - پاسداران

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن





شاید یکی از مسائلی که توجه خیلی ها را در این یکی دو هفته اخیر به خودش جلب کرد ، موضوع برگزاری آزمون غیر متمرکز ضن خدمت فرهنگیان در شهرستان کرج بود که با سئوالاتی غیر متعارف - که با در کنارقرار گرفتن مجموعه ای از آنها ماهیت توهین آمیز به خود گرفت – برگزار شده بود.

من خوب صبر کردم تا جریانات مختلف به اندازه کافی در خصوص این موضوع سروصدای کافی را براه بیاندازند و رویکرد خود را نشان بدهند. در طی این یکی دو هفته ، این موضوع ، به آینه تمام قدی ، برای ارزیابی شکل و ماهیت انتقاد منتقدان در موضوعات مختلف بدل شد . با ارزیابی رفتار معترضان به طرح این سوالات ، بروشنی می توان به الگوی ثابتی از رفتار ایشان در انتقاد و حمله های تخریبی علیه دولت وچگونگی و چرایی دسترسی پیدا کرد.

 بررسیها شان می دهد ، طراحی سئوالات از متن کتاب فقهی سنن النبی انجام شده بود که مباحث جزیی و ریز آداب و سنن مربوط به سیره پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) طی ان به بررسی گذاشته شده است. لیکن طراحی این گونه سئوالات از متن این کتاب ، بسیار محل پرسش و انتقاد داشت. من تصور می کنم طراح ، با تصور آنکه با استناد به منبع علمی آن، می تواند از زیر بار توبیخ و انتقاد فرار کند دست به این کار زده است. والا ، تصور امکان عدم شناسایی ، محال بنظر می رسد . با این حساب ، طراح با درنظر گرفتن این احتمال کمرنگ ، یا با دست زدن به یک انتحار کامل ، این اقدام را صورت داده است.

 اما چیز جالبی که در این ماجرا اتفاق افتاد اینکه ، جریاناتی که درصدد استحاله فرهنگی نظام از مفاهیم و محتوای فرهنگی و دینی بودند ، جریاناتی که حتی"راهپیمایی علیه خدا" را در مطبوعات خود تئوریزه کردند و حتی برخی سایتهای اینترنتی که دارای آرشیوی مملو از تصاویر مبتذل یا مستهجن هستند، با پوشش اطلاع رسانی و انتقاد از توهین به مبانی دینی ! به انتشار متن این سئوالات برای حمله هرچه بیشتر به دولت دست زند. برخی نیز در مقایسه ماجرای نشریه دانشجویی موج که در آن یک نشریه دانشجویی به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) جسارت کرده بود ، قصد مقایسه رفتار اصولگرایان در این موضوع و آن موضوع و تحریک آنان به واکنش های تند علیه دولت نهم را داشتند .

این موضوع ، فریاد هر مسلمان منصفی را برخواهد آورد . زیرا کسانی امروز ، سینه خویش را در این موضوع چاک کرده فریاد وا اسلاما سر می دهند که کارنامه حزب و گروه و هم طیفان آنان در دست زدن به اینگونه مسائل سیاه است. جالب آنجا است که هنگام رخداد اینگونه حوادث ، تشکیلات حزبی  ودولتی مربوطه نه تنها هیچگونه اقدامی در تعقیب و مجازات مرتکب صورت نمی داد ، بلکه به دفاع ضمنی و تلویحی و گاها تصریحی از مرتکب هم دست زده  ومخالفان و منتقدان را ، بسته به موضوع مورد نقد که گاها سینما ، هنر ، ادبیات ، تاریخ و فلسفه یا موضوع دیگری بود ، مخالف با اصل موضوع - مثلا هنر ! - معرفی می کرد.

 این رفتار همیشگی احزاب دولت ساخته و خود دولتهای قبلی – که گاها مرتکبان متخلف در موضوعات مختلف را در صورت برکنار شدن از مسئولیتی بدلیل تخلف ، بنا بر سیاست آقای رفسنجانی به مسئولیت مهمتری می گذاردند – هیچ شباهتی با رفتار در پیش گرفته شده در موضوع حاضر ندارد.

وزارتخانه مربوطه ضمن عزل و برخورد با متخلفان یا مسئولان ذیربط و معرفی عامل اصلی طراحی سئوالات - که کارمند قدیمی آموزش و پرورش کرج بوده است – به دستگاههای قضایی و امنیتی کشور از وقوع این حادثه نیز عذرخواهی کرده و درصدد پیگیری کامل موضوع برآمد. این رفتار ، هیچگاه از سوی عناصر جوساز در زمان وقوع این حوادث در زمان مسئولیت داشتن ، سابقه ندارد. جالب آنجا است ، اولین گروهی که خود را سینه چاک موضوع کرده و فریاد وا اسلاما سر می دهد یک گروهک منتسب به معلمان است که اهداف سیاسی و امنیتی مغایر با منافع کشور را تحت لوای مطالبان فرهنگیان تعقیب می نماید .

 جالب آنجا است ، اگر در دولتهای قبلی ، کسی به اعتراضاتی در این حدود و شدت و ادبیات دست می زد ، قطها با وی برخورد قانونی تندی از سوی دولت صورت گرفته و مطبوعات همسو با دولت و حزب مورد انتقاد ، منتقدین را به زیر باد تند حمله و فحاشی خود گرفته و برچسبهایی همچون تحجر و مخالفت با هنر و هنرمند را نثار وی می کردند. اما این بار ، این یکی از نمونه های تاریخی چرایی و چگونگی مخالفت با دولت نهم و واکنش دولت نهم به موضوع شد. 



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 3:49 عصر روز جمعه 85 اسفند 25


باباجون اینقدر نترسید ! نلرزید ! :) خبری نیست ! چیزی نیست. لولو رفت ! بابایی اینجاست ! :)) این دو ستا خبر رو بخور ( ا منظورم بخون بود ! ) آروم می گیری ! نترس نترس خبری نیست ! :)) منابعشم همش غربیه . بخون جونم . بخون . بخون آروم می گیری ! برو گموش پیشی زشت که بچه رو ترسوندی ! دیدی ! زدمش فرار کرد ! نترس ! :))

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال «پیتر پیس» روز سه‌شنبه هنگام حضور در کنگره آمریکا درباره این گزارشها که ارتش این کشور برای انجام حملات هوایی علیه ایران آماده می‌شود، گفت: «این درست نیست.» وی در پاسخ ابن این پرسش سناتور «رابرت برد» که آیا وی مطلقا این گزارشها را رد می‌کند، گفت: «مطلقا آقا.»  مقامات ارشد آمریکایی به طور علنی تاکید کرده‌اند واشنگتن به استفاده از دیپلماسی برای متقاعد کردن ایران به اجرای قطعنامه شورای امنیت و تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم متعهد است . 

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، جان باتیست ماته‌ئی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت فرانسه معتقد است استفاده از زور علیه ایران گزینه مناسبی نیست و تلاش‌های جامعه جهانی برای حل مساله ایران باید در چارچوب ماده 41 از فصل هفتم منشور سازمان ملل که در آن به استفاده از زور اشاره‌ای نشده، باشد. ماته‌ئی افزود: «نبود توافق بر سر برنامه هسته‌ای در حال حرکت به سوی حل سیاسی و دیپلماتیک مسئله است و استفاده از زور را نه می‌توان تصور کرد و نه پذیرفت.» وی نشست گروه 1+5 در لندن را سازنده ارزیابی کرد و گفت شرکت‌کنندگان در این نشست در تلاش‌های خود برای تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت با هدف واداشتن ایران به توقف برنامه هسته‌ای خود موفق بوده‌اند، هر چند مذاکرات ادامه دارد. ماته‌ئی در ادامه گفت فرانسه امیدوار است مذاکرات به زودی پایان یابد و برای توقف ایران از ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم اقداماتی بیشتر اتخاذ شود. 

با وجود اینکه ایران همواره اعلام کرده برنامه هسته‌ایش صلح‌آمیز و برای دستیابی به منابع جدید انرژی است و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه داده از تاسیسات هسته‌ای آن بازدید کنند، اما غرب و در صدر آن آمریکا این کشور را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند. از سوی دیگر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرده‌اند در بازرسی‌هایشان از تاسیسات هسته‌ای ایران انحرافی به سوی سلاح‌های هسته‌ای مشاهده نکرده‌اند.



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 3:47 عصر روز جمعه 85 اسفند 25


بسم الله الرحمن الرحیم

.

با توکل بر حضرت حق و در راستای پیگیری اهداف عالیه انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی ،‌ ما ،‌ جمعی از وبلاگ نویسان ارزشی در حرکتی خودجوش برآنیم تا با معرفی اهداف و برنامه های خود به عموم جامعه وبلاگ نویس ارزشی و دینی ، زمینه ساز جریانی مقدس در مبارزه با استکبار جهانی و ایادی آن در حوزه آی.تی باشیم . 

.

به همین منظور ، برنامه ای به همت مجمع وبلاگ نویسان مسلمان در حال برنامه ریزی جهت اجراء در تاریخ 28/10/85 ( پنج شنبه هفته جاری ) می باشد.

.

فلذا از عموم علاقمندان وبلاگ نویس که علاقمند به آشنایی با مجمع وبلاگ نویسان مسلمان و ارائه درخواست عضویت می باشند جهت حضور در برنامه دعوت به عمل می آید:

.

زمان : روز پنجشنبه28/10/85 از ساعت 13 

مکان : سالن همایشهای شورای فرهنگ عمومی کشور – میدان بهارستان ، روبروی درب اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

*****اطلاعات بیشتر *****



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 1:59 عصر روز دوشنبه 85 بهمن 2


وزیر دفاع امریکا پشت پرده استراتژی جدید رئیس جمهور کشورش درباره عراق و نحوه تعامل با ایران را فاش کرد. 

دو خبرگزاری فرانسه و رویترز گزارش دادند، «رابرت گیتس» که در خاورمیانه به سر می برد روز پنج شنبه درجمع خبرنگاران در منامه پایتخت بحرین گفت: «امریکا باید ابتدا موضعش را تقویت کند و سپس با ایران وارد گفت وگو شود». وی اضافه کرد: «به صراحت می گویم که اکنون ایران هیچ نیازی به مذاکره با ما ندارد. بنابراین در هرگونه مذاکره ای در شرایط کنونی، امریکا طرف التماس کننده خواهد بود و تنها از ایران خواهد خواست از انجامx ،y یاz خودداری کند».

پس از اعلام استراتژی جدید بوش درباره کنترل بحران عراق در هفته گذشته که در آن تأکید شده بود از این پس نیروهای امریکایی در عراق به افراد و شبکه های ایرانی حمله خواهند کرد، برخی تحلیلگران در داخل و خارج چنین نتیجه گیری کردند که بوش قصد دارد با ایران درگیر شود. افزایش شمار نظامیان و تقویت ناوگان دریایی امریکا در خلیج فارس نیز بر شدت این گمان می افزود، اما در همان ایام نیز کارشناسانی در داخل ایران از این دیدگاه دفاع می کردند که امریکا درواقع توانی برای رویارویی با ایران نداردو استراتژی جدید درباره عراق هم بیش از آنکه واقعیت داشته باشد، یک ژست است. از دید این تحلیلگران هدف نهایی امریکا مذاکره با ایران است اما پیش از ورود به آن ابتدا می خواهد موضع تضعیف شده خود در مقابل تهران را تقویت کند. اظهارات جدید وزیر دفاع تازه کار امریکا این دیدگاه را به طور کامل تأیید می کند.

رابرت گیتس  وزیر دفاع آمریکا : امریکا باید ابتدا موضعش را تقویت کند و سپس با ایران وارد گفت وگو شود ...به صراحت می گویم که اکنون ایران هیچ نیازی به مذاکره با ما ندارد. بنابراین در هرگونه مذاکره ای در شرایط کنونی، امریکا طرف التماس کننده خواهد بود و تنها از ایران خواهد خواست از انجامx ،y یاz خودداری کند

«رابرت گیتس» در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران با نقل جمله ای از «فردریس بزرگ» گفت: «مذاکرات بدون اسلحه مانند نت بدون ابزار موسیقی است». وی درعین حال خاطرنشان کرد: «آمریکا خواستار جنگ با ایران نیست. راهکارهای بسیاری وجود دارند که نیاز به استفاده از زور را منتفی می کنند. نیازی به استفاده از این گزینه نیست.»گیتس تأکید کرد: «من گمان نمی کنم کسی در منطقه خواستار جنگ دیگری باشد. اما نگرانی های روشنی درباره مقاصد ایران وجود دارد. آنها از آمریکا انتظار دارند که در جلوگیری از این مقاصد کاری بکند». 

وی همچنین نقش ایران را در منطقه تهاجمی توصیف کردو گفت: «ایرانی ها گمان می کنند امریکا به خاطر وضع عراق دچار ضعف هایی است». به گزارش رویترز، گیتس در این گفت وگوی خبری تصریح کرد: «در حال حاضر دلایل اندکی برای مذاکره ایران و امریکا وجود دارد زیرا دولت تهران هیچ چیزی از واشنگتن نمی خواهد». «رابرت گیتس» پس از دیدار با امیر قطر به بحرین رفت و روز چهارشنبه نیز با امیر عبدالله پادشاه عربستان دیدار کرد. 

اظهارات رایس :وزیر امور خارجه آمریکا گفت اکنون زمان مناسبی برای گفت وگو بین تهران و واشنگتن نیست. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاندولیزارایس روز پنج شنبه در برلین تصریح کرد ایران ظاهراً آماده پذیرش پیشنهاد مشروط آمریکا برای پیوستن به مذاکرات اروپا درباره مسئله هسته ایش نیست.  

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «به دلایلی که احتمالاً ایرانیها درک می کنند، آنها نتوانستند این پیشنهاد را بپذیرند زیرا آنچه جامعه بین الملل برآن تأکید دارد را رد کرده اند.» وی در یک کنفرانس خبری مشترک با «فرانک- والتر اشتاین مایر»، وزیر خارجه آلمان افزود: «اکنون زمان شکستن سیاست درازمدت آمریکا درباره عدم تعامل دوجانبه با ایرانی ها نیست.» 

محدودیت جدید کنگره برای بوش: جمعی از قانونگذاران آمریکایی با وجود تکذیب اخبار مربوط به احتمال حمله آمریکا به ایران از سوی مقامات دولتی واشنگتن، از رئیس جمهوری این کشور خواستند قبل از هرگونه اقدامی موافقت کنگره را کسب کند. درخواست روز پنج شنبه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از بوش برای کسب مجوز کنگره قبل از حمله نظامی احتمالی به ایران در زمانی مطرح می شود که «رابرت گیتس» وزیر دفاع جدید این کشور در سفر منطقه ای خود به سر می برد. سفری که از آن به عنوان تلاش برای کسب حمایت های اعراب علیه تهران یاد می شود. 

بنابراین گزارش، در لایحه ای که از سوی شش نماینده دموکرات و جمهوریخواه در مجلس نمایندگان مطرح شد تلاش شده است که مانع ورود آمریکا در جنگ لجوجانه دیگری به مانند عراق شوند.«مارتین میهان» نماینده دموکرات که در تدوین این لایحه نقش داشته، تصریح کرد: «کنگره دست روی دست نخواهد گذاشت. این نهاد جاده ای برای حمله ای دیگر نخواهد شد. جنگی که آمریکا و دنیا را ناامن تر خواهد کرد.» 

تحلیل تایم از رویارویی ایران و آمریکا:هفته نامه آمریکایی تایم در گزارشی نوشته است: دولت بوش که گویی با هیچ چالش جدی برای ایجاد امنیت در عراق و مقابله با شورشیان و درگیری های فرقه ای مواجه نبوده، اکنون مهار ایران رانیز به فهرست خود اضافه کرده است.تایم روز پنجشنبه با اشاره به آدم ربایی آمریکایی ها در اربیل عراق می نویسد: حمله آمریکا به کنسولگری ایران در اربیل و دستگیری پنج مقام ایرانی، نشان دهنده اقدامات جدی آمریکا برای مقابله با نفوذ ایرانیان در عراق است که البته این کار تنها باعث ناراحتی ایرانیان نشده است. 

به نوشته این هفته نامه، جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی اخیر خود در مورد طرح جدید واشنگتن در قبال عراق هشدار داده بود بدون «توجه» به ایران نمی توان در عراق ثبات ایجاد کرد البته برخی اقدامات بوش حاکی از آن است که منظورش از «توجه» به ایران تعامل دیپلماتیک با این کشور نیست که گروه تحقیقات عراق نیز خواستار آن شده بود. تایم می نویسد: برخلاف همراهی مقام های آمریکایی با رهبران سنی عراقی و برخی حکومت های همسایه آن کشور در زدن اتهام مداخله ایران در امور عراق، احزاب شیعه و کرد عراق که بخش عمده دولت عراق را در اختیار دارند چنین دیدگاهی نسبت به تهران ندارند و هر دو طی سال ها تبعید و جنگ با حکومت صدام رابطه ای بسیار نزدیک با ایران ایجاد کرده اند. 

به نوشته این هفته نامه، بنابر این اصلاً نباید تعجب آور باشد که کردها با خشم بسیار زیادی نسبت به حمله آمریکا به دفتر ایرانیان در منطقه خود اعتراض کنند. این هفته نامه تصریح دارد: واکنش هایی که مقامات عراقی نسبت به حمله آمریکا به اربیل نشان داده اند می تواند نشان دهنده واکنش هایی باشد که آمریکا در صورت تشدید عملیات خود علیه ایران در خاک عراق، با آن مواجه می گردد.«تاریخ اخیر نیز نشان دهنده آن است که دلیل اندکی وجود دارد که کردها و شیعیان عراق از اقدامات آمریکا علیه نفوذ ایرانیان درعراق حمایت کنند. همانگونه که هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق گفته است رهبران عراق می دانند که باید برای همیشه در کنار ایران زندگی کنند ولی برای آمریکا حضور در عراق موقتی است.»تایم می نویسد: «واشنگتن هیچگاه نومیدی خود را از دولت های منتخب عراق مخفی نکرده اما با افزایش فشارهایش به ایران در عراق، این نومیدی ها بیشتر هم خواهد شد.

 

نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 1:59 عصر روز دوشنبه 85 بهمن 2


همایش اول وبلاگ نویسان مسلمان با شرکت بیش از یکصد تن از وبلاگ نویسان متعهد برگزار شد. الحمد لله وضعیت همایش از نظر برگزار کنندگان ، قابل قبول است. هرچند اشکالات زیادی را به برنامه وارد می دانیم و روشن است که همیشه جا برای بهتر شدن وجود دارد. هماهنگیها و برنامه ها باید در همایش دوم بهتر باشند که امیدواریم همینگونه باشد. 

دوستان پیش کسوت زیادی شرکت کرده بودند. پیش کسوتانی که از حضور آنها بسیار خوشحال شدم و دوستان جدید زیادی را نیز شناختیم . تمامی سرویسهای وبلاگ ایرانی بجز یک مورد نیز حضور پیدا کردند . همایش در نوع خود بی نظیر بود و بی نظیر هم برگزار شد. من از همه دوستان همکار در برگزاری تشکر می کنم . همچنین از خبرگزاریهای محترم فارس ، ایکنا ، ایسنا ، سرویسهای خبری رجانیوز و مبارزین و سایر گروههای محترم خبری و خصوصا تا فراموش نشده واحد مرکزی خبری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز بواسطه پوشش خوب خبری کمال تشکر را دارم .  

در اولین فرصت و با حداکثر دقت انشاء الله عضویت های قطعی شده اعلام می شود تا زمینه برگزاری هرچه فوری تر انتخابات دوره اول شورای مرکزی فراهم شود.

بازتابهای مراسم را اینجا ببینید



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 1:59 عصر روز دوشنبه 85 بهمن 2

<      1   2   3   4   5      >