زمستان 1385 - پاسداران

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن





سرفرماندهی ارتش آمریکا در عراق روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که 5 دیپلمات ایرانی بازداشت شده در دفتر نمایندگی جمهوری‌اسلامی در اربیل با سپاه پاسداران در ارتباط بوده و مسئولیت رساندن کمک‌های نقدی و اسلحه به جنگجویان مخالف حضور نیروهای ائتلاف در عراق را بر عهده داشته‌اند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان با رد این اتهامات تاکید کرده‌اند که دیپلماتهای بازداشت شده با اطلاع و بنا به دعوت رسمی دولت عراق در این کشور مشغول انجام وظیفه بوده‌اند.  

گفتنی است نیروهای آمریکایی بامداد پنج‌شنبه گذشته با حمله به کنسولگری ایران در شهر اربیل در شمال عراق پنج کارمند ایرانی را دستگیر کردند. 

 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در بیانیه ارتش آمریکا که روز یکشنبه در بغداد منتشر شد ضمن طرح

اتهام ارتباط کارمندان دستگیر شده ایرانی با سپاه‌ قدس ادعا شده است: «نیروی قدس بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به عنوان یکی از منابع اصلی ارسال کمک‌های مالی، تسلیحات و نیز بمب‌های پیشرفته برای گروههای تندرو شناخته شده و نیز آموزش‌دهنده شورشیان مسلحی است که می‌کوشند دولت منتخب عراق را بی‌‌ثبات کرده و نیروهای ائتلاف را مورد حمله قرار دهند».  

نظامیان آمریکایی در حالی این ادعا را مطرح می‌کنند که مقامات دولت عراق با محکوم کردن بازداشت دیپلماتهای ایرانی از تلاش خود برای آزادی آنان خبر می‌دهند. اقدام آمریکا تا اندازه‌ای خلاف عرف و پروتکل‌های دیپلماتیک بوده است که حتی وزارت خارجه روسیه نیز در اطلاعیه‌ای به شدت از حمله نظامیان آمریکایی به دفتر ارتباطی ایران در اربیل انتقاد کرد.  

این نخستین بیانیه رسمی ارتش آمریکاست که به جزئیات عملیاتی که منجر به ربودن پنج کارمند دفتر نمایندگی ایران در اقلیم کردستان شد، اشاره می‌کند. جمهوری اسلامی ایران اتهامات وارده از سوی ارتش آمریکا را قویا تکذیب نموده و دولت عراق نیز بر این موضوع که افراد دستگیر‌شده به خاطر انجام خدمات کنسولی دراین دفتر حضور داشته‌اند‌ تاکید نموده ‌است. 

بیانیه سرفرماندهی ارتش امریکا در حالی صادر شده است که کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد دستگیری دیپلمات‌های ایرانی در عراق بر اساس دستور مستقیم جرج بوش صورت گرفته است. وزیر خارجه آمریکا که با روزنامه نیویورک تایمز مصاحبه می‌کرد با اشاره به این که «رئیس جمهور آمریکا چند ماه قبل دستور حملات دفاعی نظامی گسترده علیه اقدامات ایران در عراق را صادر کرده بود» تصریح کرد «تصمیم برای سرکوب شبکه‌های این چنینی پیش از این گرفته شده بود و آقای بوش پس از آنکه شاهد افزایش فعالیت‌های غیرقانونی ایران در عراق بود این تصمیم را گرفت». 

رایس همچنین تاکید کرد که مقامات نظامی آمریکا به او گفته‌اند مدارک بسیاری به دست آمده که حمایت ایران از شورشیان عراق علیه نیروهای نظامی آمریکا در عراق را تائید می‌کند.



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 1:58 عصر روز دوشنبه 85 بهمن 2


خبرنگار طرفدار سیاست های دولت بوش، برای نشان دادن حمایت مردم عراق از این حمله آمریکا به این کشور، به نرم افزارهای ویرایش عکس متوسل شد.

 به گزارش الف، میشل مالکین از سرسخت ترین خبرنگاران و بلاگر های حامی سیاست های دولت ایالات متحده در خاورمیانه و  طرفدار حمله بوش به عراق، به خاطر ارسال تصاویر جعلی از عراق که در آن کودکان عراقی در حال استقبال از نیروهای آمریکایی نشان داده شده اند، مورد انتقاد شدید فعالان صلح طلب آمریکایی قرار گرفته است.

 مالکین؛ کودکان عراقی سربازان آمریکایی را دوست دارند:

 خانم مالکین که متناوبا در روزنامه ها و شبکه های خبری متمایل به محافظه کاران به عنوان سیندیکیتد کالمنیست ظاهر شده و به دفاع از جمهوری خواهان می پردازد، از دو هفته پیش و با کمک مالی یکی از سردبیران پیشین سی . ان. ان که خود او به منظور اثبات جعلی بودن گزارش های خبرهای ارسالی خبرنگار اسوشیتدپرس  - موسوم به رسوایی جمیل حسین - این کمک مالی را در اختیار وی  قرار داده است، به بغداد رفته است.

وی را در این سفر، یکی از خبرنگاران و بلاگر های دیگر محافظه کار همراهی می کنند.

 مالکین متهم شده است برای نشان دادن حمایت کودکان و مردم عراق از نیروهای آمریکایی، تصاویر جعلی و محصول کار با فتوشاپ را به عنوان تصاویر واقعی کودکان عراقی ارسال کرده است. شاخص ترین این تصاویر، تصویر کودکی است که پرچم آمریکا را در دست دارد.

 این خبرنگار آمریکایی که ابتدا چنین اتهاماتی را به طور کل رد کرده بود، با شدت گرفتن اعتراضات، اذعان کرد که فقط و فقط رنگ و سایه های تصاویر را تغییر داده است! این در حالیست که برخی از منتقدان معتقدند این تصاویر بیش از آنکه اصلاح شده  باشند، کاملا جعلی و ساختگی هستند و بیش از آنکه به عکس نزدیک باشند، به نقاشی شبیه ترند.

پی نوشت :

یادداشتهای مندرج ذیل این لینک را هم بخوانید



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 1:58 عصر روز دوشنبه 85 بهمن 2


آخرین دست نوشته مرحوم علی دوانی : 

شنیده ام که آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) ضمن سخنرانی از جمله گفته اند : «بعد از اینکه علیه دولت نوشتند، یک نفر پیدا شده چیزی علیه آنها گفته. بعد آمدند دیدند ایشان نسبتی با اعضای دولت دارد. آن را گذاشتند کنار، فحشش را به دولت می دهند. اینها همان کسانی هستند که می‌گفتند همه اشخاص برای خودشان مستقلند. زمانی یک خانمی آمد و مردانگی کرده است، خدا شاهد است من ندیدم و نخواندم و نه در جریان بودم. در روزنامه ها نوشتند که او پول داده، امکانات داده که به کسانی حرفی زده شود. این دروغ است، حتی من شنیدم وزارت ارشاد احتیاط کرده و آن امکانات معمولی عادی را که به همه می داده، به ایشان نداده است.» 

از قضاوت و اظهارات دیگران در نقاط مختلف جهان اطلاع ندارم ولی این را می دانم که اگر من و یا روحانیونی که قلم به دست داریم و سیاستمدارانی که سر در کار سیاست دارند، می خواستند این دو نامه را بنویسند شاید نمی توانستند بهتر از این را ارائه بدهند. حال چرا ما به جای تقدیر از کارهای شگفت‌برانگیز و خیرخواهانه رئیس جمهور محترم، به وجدان خود اجازه دهیم کاری کنیم که ایشان خود را تنها ببینند و فقط حمایت و دفاع یک زن دلسوز و با ایمان را مایه خوشوقتی خود بدانند ؟!

با این که من منزوی هستم و سر در کار خود دارم و روزنامه هم نمی خوانم و گاهی اوضاع جاری را از سیما می بینم، یا از این و آن می شنوم و کاری به نفی و اثبات مسایل سیاسی ندارم، زیرا به قدر کافی هستند، اما شنیدن این جمله مختصر و تاثر انگیز ریاست جمهوری باعث تاثر بسیار من شد؛ به خصوص که ربطی هم به من دارد.

خانم فاطمه رجبی همسر آقای دکتر الهام که ایشان او را تنها حامی و مدافع خود دانسته اند، دختر اندیشمند من است که بیش از افراد خانواده عاطفی است و نمی تواند آنچه را می اندیشد که بر خلاف انتظار است از بیان آن خودداری کند.  

آقای دکتر احمدی نژاد!

ناراحت نباشید. غیر از مشارالیها، بسیاری هستند که درباره شما و عملکرد شما و از انتقاد مغرضانه از کارهای شما ناراحت و در تب و تاب می باشند. از همه مهمتر توجه خاص مقام معظم رهبری است که در فرصت های مناسب، از جمله در شهر شما (گرمسار) به آن گونه از اندیشه ناب و عملکرد شما تمجید نمودند و به نحو دلسوزانه ای مخالفین را نصیحت کردند که دست از سم‌پاشی و بی انصافی بردارند و خلاصه در هر مناسبتی شما را تایید می کنند. بهترین گواه پشتوانه مردمی شما، احساسات بی شائبه میلیونها مردم مسلمان و خیرخواه هستند که در بازدید جنابعالی از استانها و شهرستانها ابراز داشته و می دارند. کارهای ابتکاری و موضع گیری هاتان در برابر مطامع بیگانگان و کارشکنی های آمریکای جهانخوار و صهیونیسم بین الملل و اروپائیان کینه توز، به خصوص درباره مساله انرژی هسته ای که قهرمانانه آن را به پیش برده اید و به خواست خدا پیش می‌برید را مورد حمایت کامل قرار داده و بی صبرانه منتظر پایان کار توسط شما هستند.  

نامه تاریخی شما به بوش رئیس جمهور آمریکا که شنیدم در داخل باعث سخنان مغرضانه شده بود، در کشور ارمنستان برای تحسین آن همایش منعقد کرده و گفته اند برای داشتن یک زندگی آرام و سالم، همین است که رئیس جمهور ایران ارائه داده است، راه انبیا و تعالیم و رهنمودهای آنها. همین دیشب (10 آذر) در سیما دیدیم که یک مرد آمریکایی گفته بود : آنچه رئیس جمهور ایران در نامه اش خطاب به ملت آمریکا گفته است، حرف دل ما را زده است ! از قضاوت و اظهارات دیگران در نقاط مختلف جهان اطلاع ندارم ولی این را می دانم که اگر من و یا روحانیونی که قلم به دست داریم و سیاستمدارانی که سر در کار سیاست دارند، می خواستند این دو نامه را بنویسند شاید نمی توانستند بهتر از این را ارائه بدهند. حال چرا ما به جای تقدیر از کارهای شگفت‌برانگیز و خیرخواهانه رئیس جمهور محترم، به وجدان خود اجازه دهیم کاری کنیم که ایشان خود را تنها ببینند و فقط حمایت و دفاع یک زن دلسوز و با ایمان را مایه خوشوقتی خود بدانند ؟!  

مگر نشنیدیم همان ماه های اولیه انتصاب ایشان به ریاست جمهوری و موضع گیری هایی که ابراز داشتند، بوش رئیس جمهور آمریکا گفت : " احمدی نژاد رئیس جمهور ایران مرد عجیبی است" !

راستی، چه کسی از مسئولین ما به یاد داشت و به فکر افتاد که در اوضاع و شرایط کنونی داخلی در مقابل صهیونیسم بین الملل و آمریکای جنایتکار و پشتیبانی ملل اروپا از اسرائیل، مساله هولوکاست را مطرح کند، و بگوید اگر این مساله راست است چرا باید ملت فلسطین تاوان آن را بدهند؟! و بگوید : " این درست است که ملت آلمان پس از 60 سال هنوز باید سالی دویست و پنجاه میلیون یورو غرامت به اسرائیل بپردازد" ؟! و از این راه به پژوهشگران بی طرف و منصف در سراسر دنیا جرأت تحقیق و اظهار نظر نسبت به این دو مساله بدهد؟ و شنیدیم این سخن در خود آلمان انعکاس وسیعی یافته و از آن موقع نسبت به مردم ایران با چشم دیگری نگاه می کنند؟!  

 

شنیدم در روزنامه ای از خانه مجلل آقای دکتر الهام یاد کرده اند، حال آن که دکتر الهام سالها معاون امور مالی سه دادستان کل آقایان : صانعی، موسوی خوئینی ها، و ری شهری و معاون آقای یونسی رئیس دادسرای تهران بود. اگر او مانند بعضی ها بود، اقلاً یک خانه معمولی در شهر داشت، حال آن که یک خانه یک طبقه در یک محله مستضعف نشین و دور از شهر با چه امکاناتی چند سال پیش بنا کرد که قسمتی از پول آن را من به دخترم دادم، بقیه را دو بار از صندوق قرض الحسنه گرفتم. گمان نمی کنم یک مسئول درجه سوم در آن محله سکونت داشته باشد. بعد از قبول پست جدید هم که در خانه کنار رئیس جمهور است، خانه اش همانجاست که بود. خود رئیس جمهور محترم هم در همان خانه که قبلا بوده مهمانان خود را می پذیرد، و شاید کسی اطلاع نداشته باشد. حال انسان با این اوضاع و جو چه کند که مقبول عامه باشد؟! 

شاید باور نکنید که پس از یک سال و اندی من غیر از دو بار که آقای رئیس جمهور را دیدم و آن هم در مجلس ختم پدرشان بود و فقط تسلیت گفتم، و ایشان هم آهسته تشکر کردند، حتی به اندک صحبتی هم نکشید . من در اینجا لازم می دانم غزل نغز فیلسوف و محدث نامی ملامحسن فیض کاشانی را بیاورم که گویی این روزها آن را گفته و به ما پند داده:  

بیا تا مونس هم یار هم غمخوار هم باشیم

انیس جان غم فرسوده بیمار هم باشیم

شب آید شمع هم گردیم و بهر یکدگر سوزیم

شود چون روز دست و پای هم در کار هم باشیم

دوای هم شفای هم، برای هم فدای هم

دل هم جان هم، جانان هم دلدار هم باشیم

بهم یکتن شویم و یکدل و یکرنگ و یک پیشه

سری در کار هم آریم و دوش بار هم باشیم

جدایی را نباشد زهره ای تا در میان آید

بهم آریم سر بر گرد هم پرگار هم باشیم

حیات یکدگر باشیم و بهر یکدگر میریم

گهی خندان زهم گه خسته و افکار هم باشیم

شویم از نغمه سازی عندلیب غم برای هم

                                به رنگ و بوی یکدیگر شده، گلزار هم باشیم

به جمعیت پناه آریم از باد پریشانی

                                                اگر غفلت کند آهنگ ما، هشیار هم باشیم

برای دیده بانی خواب را بر خویشتن بندیم

                                ز بهر پاسبانی دیده بیدار هم باشیم

جمال یکدگر گردیم و عیب یکدگر پوشیم

                                قبا و جبه و پیراهن و دستار هم باشیم

غم هم شادی هم دین هم دنیای هم گردیم

                                بلای یکدگر را چاره و ناچار هم باشیم

بلاگردان هم گردیده گرد یکدگر گردیم

شده قربان هم از جان و نیت دار هم باشیم

یکی گردیم در گفتار و در کردار و در رفتار

زبان و دست و پا یک کرده خدمتکار هم باشیم

نمی بینم به جز تو همدمی ای فیض در عالم

بیا دمساز هم گنجینه اسرار هم باشیم



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 6:13 عصر روز چهارشنبه 85 دی 20


این هم خبر نهایی !‌

مشاور نخست‌وزیر عراق از بازداشت عامل فیلمبرداری از اعدام صدام با تلفن همراه، خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت، صادق الرکابی گفت همه عوامل اجرای حکم که در مراسم اعدام صدام حضور داشتند، بازداشت شدند و از میان آنان فردی که تصاویر را به طور غیرقانونی با تلفن همراه ضبط و منتشر کرده بود، به مسوولیت این کار اعتراف کرد.

رکابی همچنین گفت یکی از افرادی که صورت خود را با نقاب پوشانده و در گروه اجرای حکم بود مسئولیت تصویربرداری و پخش تصاویر اعدام صدام را به عهده گرفت.  پیش از این منقذ آل فرعون معاون دادستان کل عراق گفته بود دو نفر از مسئولان بلندپایه عراقی که در مراسم حضور داشتند، تلفن همراه با خود برده و مراسم اعدام را ضبط کرده‌اند.  منابع خبری وسیاسی عراق مدعی هستند فردی که از صحنه اعدام فیلم تهیه کرده، وابسته به سیا (سازمان جاسوسی آمریکا ) بوده است.  

منابع خبری می‌گویند تمام صداهایی که در این فیلم به گوش می‌رسد مونتاژ است و توسط خود آمریکایی‌ها روی شبکه اینترنت قرار گرفت تا با برانگیختن احساسات اهل تسنن عراق، بهانه لازم را جهت انجام عملیات گسترده نظامی علیه گروههای شیعی ( خصوصا جریان مقتدی صدر ) به دست آورند.



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 6:12 عصر روز چهارشنبه 85 دی 20


این خبر ،اخیرا از سوی خروجی تلکسهای یکی از پروژه های خبرپراکنی دفتر خبرپراکنی جهانی وزارت امورخارجه آمریکا (IBB) منتشر شده است . این تلکس ، مواضع رسمی دولت آمریکا را بیان می کند.. این خبر روی تلکس صدای آمریکا منتشر شده است . خلاصه متن خبر اینگونه است:  

... فردی که به فیلمبرداری مخفیانه از اعدام مظنون است دستگیر شده و تحت بازجوئی قرار دارد ... انتظار می‌رود دست کم دو نفر دیگر در ارتباط با تهیه غیر مجاز ویدیو از صحنه اعدام صدام حسین دستگیر شوند. موفق ... چند نفر به داخل گروهی که در اتاق اعدام جمع شده بودند نفوذ کردند... فردی که به فیلمبرداری مخفیانه از اعدام مظنون است دستگیر شده و تحت بازجوئی قرار دارد. هویت او فاش نشده است... 

آیا این خبر تلاش ندارد القاء کند ، آمریکا در انتشار این فیلم دخالت مستقیم یا غیرآن نداشته است ؟ قرار نیست شما از این خبر ، دقیقا به همین تصور برسید ؟ آیا نویسنده این خبر ، چیز دیگری را غیر از این ، دنبال می کند ؟  

یادتان هست در خصوص لوث شدن فیلم های منتشره در عراق و دخالت رسمی آمریکا در این موضوع و بقولی اصولا انتشار برنامه ریز شده آنها در ست زیری چه نوشتم ؟ نگاه کنید . حالا این خبر را دوباره بخوانید.... 

می بینید ؟  

خودشان هم به همین درک و حس رسیده اند... ماجرای این فیلم بازی ها ،  لوث شده است... باید کاری بکنند. 

یک نکته دیگرهم ، برای توجه بهتر اضافه می کنم . در روزهای ابتدایی ورود آمریکا به عراق ، خبر تاسیس دفتری جدید در وزارت امورخارجه آمریکا منتشر شد. خبر تاسیس دفترانتشار اخبار دروغ. خیلی خوب. این دفتر تاسیس شد . ممنون از این که تاسیس کردید. حالا کدام خبر مال این دفتر است و کدام نیست ؟  

فکر کنید ...

نمی شود تشخیص داد ؟ ... ولی من اینگونه فکر نمی کنم . فقط کمی دقت... 

حالا یک خبر دیگر از روی همان تلکس:  جان نگروپونته ، - معروف به سزار امنیتی و مدیر ان.اس.آ –NSA- ( آژانس امنیت ملی آمریکا)  عالی ترین سیستم امنیتی ایالات متحده که تمامی سرویسهای پلیسی و امنیتی آمریکا تحت امر و اشراف آن به فعالیت می پردازند .ساختار این سازمان 7 برابر بزرگتر از سی.آی.ا –C.I.A- است- به وزارت امورخارجه این کشور رفته و در مسئولیت معاونت رایس به فعالیت خواهد پرداخت. متن خبر را بخوانید :  

جان نگروپونته مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا از مقام خود استعفا می دهد . جان نگروپونته، مدیر سازمان امنیت ملی، از مقام خود استعفا خواهد داد و به عنوان معاون به وزارت امور خارجه خواهد رفت... نگروپونته موافقت کرده است به عنوان معاون شماره ? کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه به کار دیپلماتیک باز گردد. این موضوع هنوز رسما اعلام نشده است ... بیانیه نهائی در مورد استعفای نگروپونته و سمت جدید او در روزهای آینده منتشر خواهد شد. نگروپونته در سال ???? در مقام نخستین مدیر سازمان اطلاعات ملی، که بر تمام سازمان های اطلاعاتی فدرال نظارت می‌کند، قرار گرفت. و انتظار می‌رفت تا پایان ریاست جمهوری پرزیدنت بوش در سال ????، در این مقام باقی بماند. پیشتر، او نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد و سفیر آمریکا در عراق بود. 

از این خبر چه اطلاعاتی بدست می آوریم؟

من ، خلاء نگاه امنیتی در دستگاه امورخارجه آمریکا را یکی از اینها می دانم .  

شما به چه چیزهایی می رسید ؟  

بیایید از روی اخبار آمریکا ، تمام سیاستهایش را تحلیل کنیم . سیاستهای آمریکا – حداقل تا فعال نشدن جدی و موفق جان نگروپونته ! :) – ازروی اخبارش لو می رود !



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 6:12 عصر روز چهارشنبه 85 دی 20

<      1   2   3   4   5      >