خبرنگار آمریکایی و رسوایی عکس های جعلی کودکان عراقی - پاسداران

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن





خبرنگار طرفدار سیاست های دولت بوش، برای نشان دادن حمایت مردم عراق از این حمله آمریکا به این کشور، به نرم افزارهای ویرایش عکس متوسل شد.

 به گزارش الف، میشل مالکین از سرسخت ترین خبرنگاران و بلاگر های حامی سیاست های دولت ایالات متحده در خاورمیانه و  طرفدار حمله بوش به عراق، به خاطر ارسال تصاویر جعلی از عراق که در آن کودکان عراقی در حال استقبال از نیروهای آمریکایی نشان داده شده اند، مورد انتقاد شدید فعالان صلح طلب آمریکایی قرار گرفته است.

 مالکین؛ کودکان عراقی سربازان آمریکایی را دوست دارند:

 خانم مالکین که متناوبا در روزنامه ها و شبکه های خبری متمایل به محافظه کاران به عنوان سیندیکیتد کالمنیست ظاهر شده و به دفاع از جمهوری خواهان می پردازد، از دو هفته پیش و با کمک مالی یکی از سردبیران پیشین سی . ان. ان که خود او به منظور اثبات جعلی بودن گزارش های خبرهای ارسالی خبرنگار اسوشیتدپرس  - موسوم به رسوایی جمیل حسین - این کمک مالی را در اختیار وی  قرار داده است، به بغداد رفته است.

وی را در این سفر، یکی از خبرنگاران و بلاگر های دیگر محافظه کار همراهی می کنند.

 مالکین متهم شده است برای نشان دادن حمایت کودکان و مردم عراق از نیروهای آمریکایی، تصاویر جعلی و محصول کار با فتوشاپ را به عنوان تصاویر واقعی کودکان عراقی ارسال کرده است. شاخص ترین این تصاویر، تصویر کودکی است که پرچم آمریکا را در دست دارد.

 این خبرنگار آمریکایی که ابتدا چنین اتهاماتی را به طور کل رد کرده بود، با شدت گرفتن اعتراضات، اذعان کرد که فقط و فقط رنگ و سایه های تصاویر را تغییر داده است! این در حالیست که برخی از منتقدان معتقدند این تصاویر بیش از آنکه اصلاح شده  باشند، کاملا جعلی و ساختگی هستند و بیش از آنکه به عکس نزدیک باشند، به نقاشی شبیه ترند.

پی نوشت :

یادداشتهای مندرج ذیل این لینک را هم بخوانید



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 1:58 عصر روز دوشنبه 85 بهمن 2