چند برگ از صفحات تاریخ معاصر - پاسداران

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن





محمد عطریانفر در کنار توسلی ، از عناصر گروهک منحله نهضت باصطلاح آزادی1- چندی پیش شایعاتی درباره سلامتی رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد.

 این شایعات از سوی مایکل لدین چهره ضد ایرانی و جنگ طلب نومحافظه کاران آمریکایی شروع شد اما برخی منابع خبری مرکز این شایعات را کمیته ای مخفی موسوم به کمیته X معرفی کردند. آنان همچنین بخش رسانه ای این کمیته را به محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزارن سازندگی و از نزدیکان هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی می کردند. 

آنان معتقدند جلسه ای که عطریانفر با خبرنگاران رسانه های خارجی که مقیم تهران هستند، سبب رواج گسترده این شایعه در رسانه های خارجی شده است. 

2- محمد عطریانفر یکی دیگر از اعضای باند سید مهدی هاشمی در دهه 50 و 60 بود که علت عدم بازداشت و بازجویی از وی در دهه60 را نفوذ رئیس وقت مجلس در این پرونده می دانند. وی که در اصفهان سابقه فعالیت های مضر سیاسی منجر به عملیات های تروریستی و حتی ترورهای فیزیکی را داشت، بعد ها به ریاست حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی رسید.  

بسیاری معتقدند که واسطه روابط سید مهدی هاشمی و منافقین که مورد حساسیت شدید امام قرار داشت، یکی از اقوام عطریانفر بوده است.  محمد عطریانفر در دوران وزارت کشوری عبدالله نوری( سالهای 68 تا 72 )  مدیر کل سیاسی شد و به واسطه ارتباطات نزدیک با رئیس جمهور وقت و همکاری با غلامحسین کرباسچی به انتشار روزنامه چهار رنگ همشهری پرداخت.  وی همچنین از اعضای هیات موسس و شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی شد. عطریانفر پس از دوم خرداد به وزارت نفت رفت و در بخش فروش خارجی مشغول شد و این چنین عهده دار بخش رسانه های نفتی شد!  عطریانفر پس از اخراج از روزنامه همشهری روزنامه شرق را اجاره کرد و رئیس شورای سیاست گذاری آن شد. وی می گوید: در عرض دو سال 25 میلیارد تومان خرج روزنامه شرق کرده است. یعنی هر ماه بیش از یک میلیارد تومان!  

3- اما آن چه چهره عطریانفر را به عنوان یک عنصر ضد امنیتی مشهور کرده است، روابط سیاسی خواهر وی زهره عطریانفر است. زهره عطریانفر از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق است که گفته می شود هم اکنون به صورت غیر رسمی همسر چهارم مسعود رجوی است و تشکیلات نظامی این سازمان را رهبری می کند. جواد قدیری شوهر اول زهره عطریانفر بوده است. قدیری که از اعضای باند خسرو تهرانی و کشمیری بوده، در ابتدای انقلاب از سوی سازمان مجاهدین مامور نفوذ در نهاد های امنیتی می شود. 

عطریانفر در کنار لطف الله میثمیسردار مهدی منتظری رییس سابق حفاظت اطلاعات ارتش درباره نحوه نفوذ جواد قدیری در نهادهای امنیتی پس از انقلاب می گوید: ببینید اوایل پیروزی انقلاب، کار اطلاعاتی نه تنها جاذبه‌ای نداشت بلکه به لحاظ تداعی ساواک، یک حالت انزجار در اذهان ایجاد کرده بود و خیلی‌ها احتراز می‌کردند از ورود به تشکیلات اطلاعاتی یا انتساب به اون. خودجوش بود... کسانی که کار تشکیلاتی کرده بودند، مثل حزب توده یا منافقین اینها خوب به اهمیت کار و جایگاه کار، واقف بودند... بعداً که نظام پیروز شد، هر کسی شروع کرد، اهداف خودش را دنبال کردن و این گروهکها و سازمانهایی که دنبال اهداف از قبل تعیین شده‌ [ی خودشان] بودند، سعی کردند افراد خودشان را در نهادهای انقلاب، نفوذ بدهند... مثلاً همان اوایل انقلاب، کمیته‌هایی در مراکز مهم ضد اطلاعات در ارتش، توسط نخست‌وزیری تشکیل داده شد، که افرادی را اعزام می‌کردند به آنجا... این کمیته‌ها مسئولیت نظارت بر اسناد و مدارک موجود را داشتند که حفاظت بشوند. چون نفرات، نفرات ضد اطلاعات سابق بود.... آقای «محمد رضوی» بود که الان در شرکت مخابرات است که مسئول کمیته اداره دوم بود و بقیه کمیته هم، زیر نظر ایشان بود که البته مثلاً مورد «جواد قدیری» که روی شنودها کار می‌کرد، مسئولیتش به عهده آقای «رضوی» بود... خود آقای «رضوی» از اعضای مجاهدین انقلاب اسلامی بود یا آقای «حبیب داداشی» که همین طور. 

عطریانفر در کنار عبدالله نوری ، از یکی چهار نفر اصلی باند مهدی هاشمی معدوم5- قدیری در کمیته خنثی سازی کودتای نوژه نیز نقش داشته است. در کتاب شنود اشباح ص471-470 آمده است: در کمیته خنثی‌سازی نقاب [کودتا] بعد از «محسن‌ رضایی»، «مهدی منتظری» سرپرست شد. «مسعود کشمیری» کارهای تعقیب و مراقبت و جلب و به یک معنا عملیاتهای لازم به عهده «رضا عاصف» و مجموعه اطلاعات سپاه بود، بیشتر بازجوئی‌ها هم مختلف انجام می‌شد... «سعید مظفری» [حجاریان»] بود که با «رکنی» کار می‌کرد... «جمال اصفهانی» بود. مسئول مرکزیت کودتایی‌ها به عهده‌اش بود... وقتی جمعی خدمت «حضرت امام» رفتیم «کشمیری» هم بود، متنی را که تنظیم شده بود، خواند که لب حرف این بود که به ارتش امیدی نیست و نحوه پیشنهاد انحلال ارتش بود که «امام» هم خیلی برای من عجیب بود، فرمودند این موارد در دیگر جاها غیر از ارتش هم هست. بین خود شما هم هست حالا کمتر بیشتر دارد ... خب «کشمیری» رابط رکن 2 ارتش با مجموعه ضد کودتا بود. یعنی «رضوی» که نماینده اداره دوم بود... «جواد قدیری» هم بود... اما خب «کشمیری» ‌با بعضی از این افراد رفیق بود، با بعضی همکار بود با بعضی هم باند بود. شرایطی پیش می‌آمد دسترسی‌های خطرناک اطلاعاتی پیدا می‌کرد. 

مهدی منتظری همچنین درباره سوابق قدیری می گوید: «جواد قدیری» یک آدمی بود که سابقه تشکیلاتی کار با مجاهدین خلق از قبل از انقلاب داشت. حتی زندان هم رفته بود و با [«مسعود] رجوی» هم بند بود و از نوچه‌های «رجوی» در زندان بود و جالبه که بعد از آزادی از زندان و جریانات انقلاب، یک دفعه سر از دستگاه اطلاعاتی در می‌آره... «جواد قدیری» همان اوایل شکل‌گیری کمیته مستقر در اداره‏ آمد و ... مشغول به کار شد... دوره «رضوی»..البته مسئولیت کمیته اداره دوم به عهده «جواد قدیری» نبود. بعد هم در کارهای اطلاعاتی که شروع شد و ستاد خنثی سازی کودتا تشکیل شد، «جواد قدیری» رفت و آمد زیادی پیدا کرد و وارد مباحث اطلاعاتی جدی شد.

6- در کتاب تازه منتشر شده سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام به صراحت از جواد قدیری به عنوان طراح عملیات ترور آیت الله خامنه ای در 6 تیر 1360 در مسجد اباذر نام برده می شود: معاون وقت دادستان انقلاب در خاطرات خود تصریح کرده است که «جواد قدیری یکی از طراحان انفجار مسجد ابوذر بود.» وی که نام کاملش جواد قدیری مدرس است و از اعضای قدیمی و مهم سازمان و نفوذی در کمیته انقلاب مستقر در اداره دوم ارتش بود، بعد از سوءقصد نافرجام به آیت الله خامنه ای متواری شدو از کشور گریخت. در سال 1364 ، نام قدیری درلیست شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق به عنوان مرکزیت درج گردید. در همان زمان در اغلب خبرهای مطبوعات و واکنش های اقشار مختلف مردم و گروه های سیاسی، بدون کمترین تردیدی، سازمان مسئول انفجار مسجد اباذر معرفی و شناخته می شد.  

محمد جواد قدیری عضو کادر مرکزی سازمان و از طراحان اصلی انفجار مسجد اباذر، « در روز چهارم تیر 1360 به دوستان خود با اطمینان خبر می دهدکه در روز فتم تیر، کار یکسره خواهد شد.» وی روز ششم تیر قبل از فرار از کشور « به بعضی از متهمین عضو سازمان که مجددا دستگیر شده اند گفته بود که فردا یعنی روز هفت تیر کار نظام اسلامی تمام است. (ص 591 و 592) 

7- عزت شاهی مبارز قدیمی و مسئول بازپرسی کمیته انقلاب اسلامی در کتاب خاطراتش پس از توضیحات مفصلی که درباره روابطش جواد قدیری به نکته مهمی در روابط عطریانفر و قدیری اشاره می کند:

...قبل از ترور آقای خامنه‌ای، جواد قدیری گفته بود که کار نظام در همین پنج ـ شش روز تمام است، و اینها (مسئولین نظام) هم بار و بنه‌اشان را بسته‌اند. من همان موقع به آقای خسرو تهرانی که در اطلاعات نخست وزیری بود پیغام دادم که جواد قدیری شوهر خواهر آقای عطریانفر (که در وزارت کشور است) چنین حرفی زده است. ما جای او را هم پیدا کرده‌ایم، بیایید پی‌گیری کنید که آنها این کار را نکردند .بعد خودمان حکم گرفتیم و رفتیم تا منزل او را بازرسی کنیم که دیدیم تخلیه شده است، گویا مدتی در منزل محمد عطریانفر در اختفا به سر می‌برد و بعد هم شنیدیم که از کشور گریخت و پس از چندی هم عطریانفر خواهرش زهره را به صورت غیرقانونی و قاچاق نزد وی فرستاد.  

8- در سایت صبح که به معرفی شهدای انقلاب اسلامی می پردازد در معرفی شهیده زهره بنیانیان آمده است: یکی از روزهای زیبای سال 1336، زهره در آغوش گرم خانواده‌ای مذهبی و متدین به دنیا آمد او همیشه به یاد محرومان و مستضعفان بود و علی‌رغم اینکه از زندگی مرفهی برخوردار بود ولی از خوگرفتن به زندگی اشرافی سرباز می‌زد و بعدها در دوران مبارزه مخفی شبهای سرد و طوفانی انقلاب را برگلیمی ساده به سرمی‌برد، وی آذر و دیماه سال 1356 را در میان مسلمانان محروم و ستمدیده لبنان و فلسطین و سوریه گذراند و پس از بازگشت به ایران به عضویت گروه توحیدی «صف» (شهید بروجردی) درآمد، در حالی که به سلاح ایمان مسلح بود برای دفاع از آرمانهای خویش به سلاح گرم نیز مسلح شد. به راهش با تمامی وجود اعتقاد داشت از نظر اخلاقی هیچ نشانه‌ای از غرور و تکبر در وجودش نبود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زهره در ادامه راه آرمانگرایانه خویش به عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به فعالیت خود ادامه داد. سرانجام روز بیست و نهم اردیبهشت ماه سال 58 در حین انجام مأموریت به عنوان سرپرست گروه ضربت که برای خنثی کردن توطئه ضد انقلاب راهی شده بودند، هدف اصابت گلوله ضد انقلاب قرار گرفت و در سن 22 سالگی روح بیقرارش به سوی ملکوت اعلی پرواز نمود.

( گفتنی است بسیاری از تاریخ نگاران معاصر شهادت زهره بنیانیان را به گروهک مهدی هاشمی نسبت می دهند . آن ها قاتل زهره بنیانیان را فرد با نام مستعار محمد چریک معرفی می کنند.) 

9- در یکی از سایت های اینترنتی آمده است: محمد عطریانفر از سوی سازمان منافقین به عنوان مسؤول شاخ? اصفهان در نظر گرفته شده بود . همچنین خواهر و شوهر خواهر وی (زهره‌ عطریانفر و جواد قدیری) از اعضای مرکزی سازمان منافقین می‌باشند که به دلیل شرکت در عملیات تروریستی حادثه انفجار حزب جمهوری، به خارج از کشور گریختند. زهره عطریانفر، پس از مدتی همسرش (جواد قدیری) را رها کرد و با ارتقاء تشکیلاتی، اکنون به صورت غیر رسمی همسر چهارم مسعود رجوی می‌باشد. گفته می شود زهره عطریانفر هم اکنون مسئول نظامی سازمان مجاهدین خلق می باشد. 

گفتنی است جمع‌آوری اطلاعات پیرامون فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران توسط سازمان منافقین و فروش آن به آمریکائیها، دور جدیدی از چالش را برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته‌است.

ایجاد نزاع در جناحهای سیاسی و حذف جناح چپ با آغاز دور? به اصطلاح سازندگی و اجرای سیاستهای تعدیل اقتصادی، مخالفت‌های شدیدی از سوی جریان چپ و مجمع روحانیون مبارز، متوجه سیاستگذاران تعدیل اقتصادی گردید. از این رو عالیجنابان قدرت‌طلب، از طریق وزارت کشور- که آقای عطریانفر هم یکی از دست‌اندرکاران آن بود- به حذف 90 نفر از نیروهای جریان چپ مبادرت ورزیدند. این اقدام باعث نزاع در میان جناحهای سیاسی و حذف و انزوای جناح چپ شد.  

10- تاریخ 30 ساله اخیر رمز و رازهای فراوانی داشته است. مافیاهای فراوانی بودند که در عین آن ردپاهای مشهودی از آنان در فجایع تاریخ انقلاب به چشم می خورد، به مدد بهره گیری از سپر حفاظتی برخی بزرگان توانستند به حیات منافقانه شان  ادامه دهند.



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 3:55 عصر روز جمعه 85 اسفند 25