چند خبر - پاسداران

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن





نامه «لحود» و پایان مشروعیت دولت لبنان :

 

«امیل لحود» رئیس‌جمهور لبنان گفت، دولت «فواد سنیوره» نخست‌وزیر این کشور دیگر مشروعیت ندارد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعد از استعفای پنج وزیر شیعه از جمله دو وزیر حزب‌الله لبنان از کابینه این کشور، امیل لحود اعلام کرد که دیگر دولت سنیوره مشروعیت ندارد.

 

تصمیم حزب‌الله برای خروج وزرای خود از کابینه بعد از آن صادر شد که احزاب و گروه‌های لبنانی نتوانستند در مورد تشکیل دولت وحدت ملی به توافق برسند. لحود در نامه‌ای رسمی به سنیوره به وی اعلام کرد، دولتی که او ریاستش را بر عهده دارد با توجه به استعفای وزیران یادشده دیگر مشروعیت قانونی ندارد و ادامه فعالیت آن بر خلاف اصول قانون اساسی است و نشست‌های کابینه در چنین شرایطی کاملا باطل و غیرقانونی است و آنچه تصویب کند مشروعیت ندارد.

 

وزیر دفاع جدید آمریکا: با ایران گفتگو کنیم!

 

"رابرت گیتس" وزیر پیشنهادی جرج بوش رئیس جمهور آمریکا برای احراز پست وزارت دفاع این کشور از دولت وی خواسته است تا به جای دوری و اجتناب از ایران با این کشور گفتگو شود. به گزارش مهر به نقل از روزنامه هیوستون کرونیکل، گیتس گفت که سازمانهای جاسوسی آمریکا رئیس جمهور را در قضیه عراق و اینکه صدام دارای تسلیحات کشتار جمعی است گمراه کردند.همچنین به عقیده گیتس، آمریکا نباید بار دیگر بدون در دست داشتن اطلاعات روشن و درست اقدام به حمله نظامی پیشگیرانه نماید.

 

وی همچنین براین باور است که تغییر نظام سیاسی در ایران بدون یک اقدام نظامی گسترده بعید است و تعهدات نظامی آمریکا و همینطور محیط سیاسی در منطقه عملی شدن آن را سخت تر می کند.گیتس همچنین اعلام کرده است که اظهاراتش نباید به عنوان انتقاد از دولت آمریکا تلقی شود.

 

رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) همچنین همکاری با ایران را عاملی برای پذیرش راهبردی روشن و مثبت از سوی تهران در قبال دولت های تازه تاسیس در افغانستان و عراق می داند و به عقیده وی این روند می تواند فرصتهای زیادی برای همکاری ایرانیها با بقیه دنیا ایجاد کند.وی در عین حال به دولت کشورش پیشنهاد می کند تا برای کنترل نفوذ ایران بر منطقه نقشی فعالتر را در روند صلح خاورمیانه ایفا کند.



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 6:26 عصر روز دوشنبه 85 آبان 22