چند مطلب : - پاسداران

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفارش تبلیغ
صبا ویژن





بسم الله .  

         -          بعضی مواقع ، وقتی علیه آمریکایی که در همه دنیا زیر فحش است ، افشاگری می کنی ، انگار به ناموس نداشته بعضیها حکم اعدام داده ای ! مثل الان که عکس مستمعین یکی از سخنرانیهای بوش را اینجا زده ام !

 

      -       کتابفروشی های فله ای خیابان انقلاب و برخی جاهای دیگر را دست کم نگیرید ! حداقل برای درک برخی حقایق انکار شده ،خیلی مفیدند. کتابهای سیاسی چپ ترین چپ ها ، تا لیبرالترین لیبرالها و سکولاترترین سکولارها را آنجا می توانید ببینید. بعضی مواقع ، بعضی کتابهای خاص هم آن لابلا هستند. 

 

       -       هم بنام پدر و هم فیلم میم مثل مادر را با همسرم رفتیم و دیدیم . متفق القول ، داستان هردو را مشابه و پیام پنهان در هردو را یکی دیدیم . در یک جمع خانوادگی چند نفره ، جوانترین عضو ، از سوء استفاده مکرر از گریه و زاری و صحنه های اغراقی مکرر دراماتیک برای القاء زاویه نگاه مد نظر فیلمساز ، خبر داد. هرچند من ملاقلی پور را انسانی ساده تر و کم شیله و پیله تر از حاتمی کیا می دانم ، اما حداقل قائلم ، فیلمنامه او در خوش بینانه ترین نگاه ، متاثر از فیم بنام پدر است و وقتی می بینیم که نوشتن و ساخت یک فیلم ، بیش از یکسال طول می کشد ، یقین می کنیم که دو فیلم نامه، طی یک پروژه توسط دو نفر به صحنه کشیده شده است. حاتمی کیا در انتقال پیامهایش از زبان تصویر و کدهای بصری استفادهکرده اما ملاقلی پور خیلی لو رفته حرف می زند. بعضی فاکتورهای منفی فیلم م مثل مادر ، بسیار شدیدتر از حتی فیلم تقاطع است. ملاقلی پور ، یک فاحشه را فرشته نجات کودکان می کند. 

 

       -       تقاطع را دیده اید ؟ دیگر دوران فیلم های ضعیف دوم خردادی مثل پر پرواز و آواز قو و امثالهم بسر آمده. فیلم هایی که در آن ، فیلمساز وکارگردان ، بصراحت در فیلم انقلاب ونظام را محاکمه می کند. امروز ، ادبیات این فیلم ها بسیار زیرکانه شده است. توجه داشته باشید که پیامهای آلوده فرهنگی چگونه بی سر و صدا در این فیلم ها بخورد ملت داده می شود. حواسمان باشد که چرا باید تلویزیون عربستان در تولید این فیلم سهیم باشد؟ تلویزیونی که در اختیار عربها هم نیست !



نویسنده : ابوذر منتظرالقائم » ساعت 6:26 عصر روز دوشنبه 85 آبان 22